Tervetuloa ostoksille Ihohud Oy:n verkkokauppaan! 
Nämä ehdot ovat Ihohud Oy:n verkkokaupan sopimusehdot, joita sovelletaan Ihohud Oy:n ja asiakkaan välillä.
Ihohud verkkokaupassa voivat asioida kaikki Suomessa vakituisesti asuvat 16 vuotta täyttäneet asiakkaat. Alle 18-vuotiaan tilauksessa täytyy olla huoltajan suostumus.

Tuotteiden hinnat sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron. Veroerittely näkyy ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa. 
Tilaajan on tilauksen yhteydessä ilmoitettava nimi, osoite, henkilötunnus muilla maksutavoilla maksettaessa kuin verkkopankki ja korttimaksut, sähköpostiosoite ja matkapuhelinnumero.

Tiedot rekisteröitymisestä, asiakastiedoista ja tehdyistä tilauksista välitetään tilaajan henkilökohtaiseen sähköpostiosoitteeseen. Tilausten noutoilmoitukset lähetetään tilaajan/vastaanottajan matkapuhelinnumeroon tekstiviestinä.
Sopimusehdot sitovat verkkokaupasta tilauksen tehnyttä henkilöä ("asiakas") sen jälkeen, kun asiakas on tilaamisen yhteydessä lukenut ja hyväksynyt sopimusehdot vahvistamalla.

Asiakas vastaa siitä, että hänen verkkokaupan tilauslomakkeeseen antamansa henkilö- ja muut tilaustiedot ovat oikeat ja täydelliset. Asiakkaan vastuulla on tarkistaa ja käydä läpi tilauksensa tietojen oikeellisuus kaikilta osin ennen tilaamista ja maksamista. Asiakasta sitova tilaus syntyy, kun asiakas vastaanottaa tilausvahvistuksen sähköpostiinsa Ihohud-verkkokaupasta.

Verkkokaupassa asiointi
Asiakas voi tilata Ihohud verkkokaupassa tuotteita sekä rekisteröityneenä asiakkaana että ilman rekisteröitymistä. Jos asiakas tilaa tuotteita rekisteröitymättömänä tilaajana, hänen on annettava tilauksen yhteydessä pakolliseksi merkityt tilaajatiedot, jotta tilaus voidaan toimittaa asiakkaalle.

Täyttämällä tietoja kassalla käyttäjä hyväksyy ehdot. Painamalla "Osta"-painiketta käyttäjä hyväksyy kaupan käyttöehdot ja on tietoinen tietosuojakäytänteistä.

Asiakas määrittää itse salasanan rekisteröitymisen yhteydessä. Asiakkaan vastuulla on pitää käyttäjätunnus ja salasana tallessa sekä suojattuina väärinkäytöksien ehkäisemiseksi.

Tilaamisen edellytyksenä on asiakkaan toimiva sähköpostiosoite, johon lähetetään tilaukseen liittyvät tilausviestit, joita ovat tilausvahvistus ja toimitusvahvistus. Tuotteiden hinnat eivät sisällä toimitusmaksuja, vaan ne ilmoitetaan erikseen tilauksen yhteydessä ja tilausvahvistuksessa. 

Toimitusmaksut määräytyvät valitun toimitustavan mukaan.  Pidätämme oikeuden muuttaa tuotteiden hintoja. Tuotteesta, joka on ollut tilattavissa verkkokaupassa, mutta on tilapäisesti loppunut kesken tilausprosessin, ilmoitetaan mahdollisimman pian asiakkaalle. Asiakkaalle suoritetaan hyvitys toimittamattoman tuotteen osalta.  TilausvahvistusAsiakkaalle lähetetään hyväksytyn ja onnistuneen maksutapahtuman jälkeen sähköpostitse tilausvahvistus. Asiakkaan tulee tarkistaa tilausvahvistukseen merkittyjen tietojen oikeellisuus.  

Toimitustavat ja toimitusmaksut
DB Schenker: 4.95€ (Suomi) 1-4
Posti Pikkupaketti: 5.95€ (Suomi) 1-4pv
Parcelconnect: 10.95€ (EU) 2-5pv
Tilaus toimitetaan asiakkaalle pakettina toimipisteeseen asiakkaan ilmoittaman Suomessa sijaitsevan postiosoitteen perusteella tai erillisellä kuljetuksella. Pyrimme toimittamaan tuotteet asiakkaalle noin 2–5 arkipäivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Emme ole vastuussa, jos tilauksen toimittaminen viivästyy tai tilausta ei pystytä toimittamaan siksi, että asiakas on ilmoittanut virheelliset yhteystiedot tai laiminlyö velvollisuutensa ilmoittaa ja päivittää muuttuneet yhteystietonsa, tai ei ole paikalla sovittuna toimitusajankohtana eikä häntä tavoiteta. Maksaminen Tuotteet ja niiden toimittamisesta aiheutuneet maksut maksetaan tilauksen yhteydessä verkkomaksuna tililtä, luottokortilta tai yhteistyökumppanin myöntämillä maksutavoilla, joita ovat Paytrail ja Stripe  Verkkokaupassamme voi maksaa seuraavilla maksutavoilla : OP, Nordea, Handelsbanken, POP Pankki, Aktia, Säästöpankki, SP, S-Pankki, Ålandsbanken, Danske Bank, Visa, Visa Electron, Mastercard ja Maestro, MobilePay sekä Collector lasku ja osamaksu.  

30 päivän palautusoikeus verkkokaupassa
Asiakkaalla on oikeus peruuttaa verkkokaupasta tilaamansa tuote viimeistään 30 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Jos peruuttamisajan viimeinen päivä on lauantai tai pyhäpäivä, peruuttamisilmoituksen voi tehdä vielä ensimmäisenä arkipäivänä. Tuote on palautettava viimeistään 30 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä.

Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja alkuperäispakkauksessaan. Myös kaikkien lappujen ja hintamerkintöjen tulee olla paikoillaan. Tarkista, että palautat kaikki osat, myös mahdolliset käyttöohjeet ja pakkausmateriaalit.

Sinetöidyt pakkaukset, hygieniatuotteet sekä kosmetiikka- ja luontaistuotepakkaukset tulee palauttaa avaamattomissa alkuperäispakkauksissaan ja palautettavan tuotteen sinetin tulee olla ehjä. Jos palautat esimerkiksi hajuvesiä, hiuslakkaa, kynsilakkaa, puhdistusaineita tai vaalennusjauheita, käytä alkuperäistä kuljetuspakkausta, jossa on kuljetukseen vaadittavat varoitusmerkinnät.

Palautusoikeus ei koske asiakkaan toiveen mukaan valmistettuja tai muunneltuja tuotteita. Hygienia- ja intiimituotteiden sekä sinetöityjen pakkausten osalta palautusoikeus koskee vain avaamattomia pakkauksia. Sinetöitynä toimitettua, avattua hygieniatuotetta ei voi palauttaa. Näitä ovat esimerkiksi epilaattorit, ihokarvatrimmerit, hiustenhoitolaitteet ja kotiparturit, partakoneet, sähköhammasharjat ja suuhygienialaitteet, kuume- ja verenpainemittarit, korva- ja lävistyskorut sekä vuodevaatteet.

Käsittelethän palautettavaa tuotetta ja sen alkuperäispakkausta huolellisesti.  Mikäli olet käyttänyt tuotetta, käsitellyt sitä huolimattomasti tai tuote on pesty ennen palautusta, vastaat tuotteen arvon alentumisesta enintään tuotteen täyteen arvoon saakka.

Palautusohjeiden vastaisesti palautettua tuotetta  ei hyvitetä eikä tuotetta palauteta takaisin asiakkaalle. Vastaat myös tällöin palautuksen aiheuttamista toimituskuluista. Olethan yhteydessä ihohudin asiakaspalveluun, jos palauttamisesta ilmenee kysyttävää. 

Asiakkaan tulee palauttaa tuote postitse asiakaspalautuksena.  Virheelliset toimitukset ja reklamaatiot Vastaanotettuaan toimituksen, asiakkaan tulee tarkastaa, että toimitus on sisältänyt hänen tilaamansa tuotteet ja että tuotteet ovat virheettömiä. Jos asiakas havaitsee virheen tilauksessa tai tuotteessa, asiakkaan tulee ilmoittaa siitä välittömästi. Henkilötietojen käsittely Käsittelemme asiakastietojasi luottamuksellisesti.  

Evästeet  
Verkkosivustomme käyttää evästeitä, jotka keräävät tietoa istuntoa ja ostoja koskien. Tietojen avulla voimme tarjota juuri sinulle suunnattuja tarjouksia, tuotenostoja ja sisältöjä. Emme kuitenkaan pysty yhdistämään näitä tietoja suoraan sinuun, jos selailet sivustolla verkkokauppaamme kirjautumattomana käyttäjänä. Kaikkia tietoja käsitellään ja säilytetään EU-tietosuojadirektiivin sekä 25.5.2018 alkaen voimaanastuvan EU:n tietosuoja-asetuksen mukaisesti. Näin ollen sinulta keräämiämme henkilötietoja säilytetään vain Euroopan talousalueella (“ETA”), ja tiedotamme sinua asianmukaisesti, jos tietoja siirretään muualle. Meitä myös koskee velvollisuus ilmoittaa tietosuojaloukkauksista. Säilytämme tietoja viisi (5) vuotta. Voit olla hyväksymättä evästeitä. Ota kuitenkin huomioon, että evästeiden estäminen saattaa vaikuttaa mahdollisuuksiisi käyttää verkkosivustoamme. Voit hallita itse evästeitä selaimesi asetuksista tai muuttaa selainasetuksista istuntosi salaiseksi.  

Maksaminen verkkokaupassa tapahtuu aina salatussa SSL-yhteydessä, joka suojaa Internet-yhteyden asiakkaan tietokoneen ja kaupan välillä. Salauksen merkiksi selainikkunan alapalkissa on suljetun lukon kuva. Kaksoisklikkaamalla lukkoa voit tarkastaa, että sivu kuuluu käyttämällesi pankille. Jossain tapauksissa yhteys voi olla suojattu, vaikka suljetun lukon kuva ei näkyisikään. Asian voi tarkistaa viemällä kursorin sivulle ja klikkaamalla hiiren kakkospainiketta: Valitse valikosta Ominaisuudet/ engl. Properties (Internet Explorer) tai Näytä sivun tiedot (Mozilla Firefox). Yhteys/Connection-kentässä on ilmoitettu, onko yhteys suojattu.Maksaessasi Tokmannin verkkokaupassa Master Card- tai Visa-luottokortilla järjestelmä ohjaa tekemään varmennuksen. Maksussa voidaan käyttää myös Verified by Visa- ja MasterCard SecureCode -todentamisjärjestelmiä maksutapahtuman turvallisuuden varmistamiseksi, jos nämä ominaisuudet kuuluvat maksukorttiisi. Maksuvarmennus suoritetaan omilla henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksillasi tai tätä varten olemassa olevalla salasanalla. Verkkomaksupalveluun siirryttäessä kannattaa varmistaa, että Internet-osoite alkaa osoiterivillä muodossa https://. Tämä tarkoittaa, että yhteys on suojattu. Http://-alkuinen verkko-osoite ei ole suojattu. Asiakasturvallisuuden vuoksi emme tallenna maksukortin korttinumeroa missään vaiheessa minimoidakseen ulkopuolisen väärinkäytön mahdollisuuden. Maksupalvelut on aina suojattu SSL-salaustekniikalla. Käyttämäni laite on yhteiskäytössä Jos käytät verkkosivustoamme tai -kauppaamme yhteiskäytössä olevalla laitteella (esimerkiksi kirjastossa tai muussa julkisessa tilassa), suosittelemme sinua tyhjentämään tyhjentää laitteen välimuistin ja sivuhistorian sen jälkeen, kun olet asioinut verkkokaupassamme. Välimuistin tyhjentämisen jälkeen sinun kannattaa sulkea käyttämäsi verkkoselain. Ylivoimainen este, Force majeure -tilanteet Emme ole vastuussa sellaisesta tuotteen virheellisyydestä, toimituksen viivästymisestä tai muusta sopimusrikkomuksesta, joka johtuu vaikutusmahdollisuuksiemme ulkopuolella olevasta seikasta (force majeure).  

ihohud Vaasa Oy
Vaasanpuistikko 14
65100 Vaasa
Finland

+358 6 3129800
info@ihohud.fi